فهرست نهایی مصاحبه بازاریابی دیجیتال

اگر تازه وارد دنیای بازاریابی دیجیتال هستید ، شانس خوبی وجود دارد که شما هنوز یک تخصص ویژه قدرتمند توسعه نیافته اید. با این حال ، اگر می خواهید یک تخصص داشته باشید ، یا مجموعه ای از مهارتهای منحصر به فرد را برای برجسته کردن داشته باشید ، حتماً باید آماده بحث در مورد این موارد باشید – تا زمانی که مرتبط باشد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که بسیاری از مشاغل در بازاریابی دیجیتال حداقل کمی متقاطع و کار گروهی نیز دارند ، بنابراین شما می خواهید برای نشان دادن دانش خود در وسط موضوعات آماده شوید.

کمی درباره تبلیغات وب بدانید

حتی اگر در زمینه فروش و تبلیغات کار نمی کنید ، ایده خوبی است که کمی در مورد روشهای مختلف تبلیغ مردم بطور کلی درک کنید. به عنوان مثال ، شما باید کمی هزینه پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) را از نحوه تبلیغات دیجیتالی بدانید که در آن افراد هر بار که روی یک تبلیغ کلیک می کنند پرداخت می کنند. (PPC نوعی تبلیغات اینترنتی روزنامه است تا حدی که تبلیغ کنندگان فضای وب سایت شما را “خریداری” کنند و سپس هزینه واقع می شود که بیشتر درمورد میزان ترافیکی که وب سایت دریافت می کند) باشد.

شما همچنین می خواهید در مورد تفاوت بین مارک تجاری ، که به طور معمول مواردی مانند تبلیغات یوتیوب و تبلیغات نمایشگر و بازاریابی مستقیم را شامل می شود ، روشن باشد ، که بیشتر مربوط به مخاطبان هدف است و به طور معمول از مواردی مانند تبلیغات جستجو استفاده می کند. گوگل AdWords چیز دیگری است که می خواهید در مورد آن بحث کنید ، زیرا این یک ابزار رایج در آژانس ها است.

نوشتارها (ارتباطات) خود را نشان دهید

بازاریابی دیجیتال همه چیز در مورد ارتباطات است – نه تنها با مخاطبان شما بلکه با طیف متنوعی از همکاران و مشتریان نیز ممکن است. حتی اگر نویسنده کپی یا محتوا نباشید ، کارفرمایان باید بدانند که شما می توانید ارتباط برقرار کنید.

اگر شما در پایان فن آوری چیزها هستید ، بدیهی است که قصد دارید کد ، تجزیه و تحلیل یا حتی فیلم را به شما نشان دهید ، ممکن است این به تنهایی “نوشتن” نباشد ، اما نکته اینجاست که می خواهید ظرفیت خود را برای برقراری ارتباط نشان دهید. به زبان مربوطه

لینگو را بشناسید

آیا می دانید تفاوت بین KPI (شاخص عملکرد اصلی) و API (رابط برنامه نویسی برنامه) چیست؟ در مورد CRO (بهینه سازی نرخ تبدیل) و CTR (با کلیک بر روی نرخ) چطور؟

کلمات اختصاری زیادی وجود دارد که می توانند در مصاحبه شما را از رنگ آبی خارج کنند ، بنابراین حتما ابتدا با آنها آشنا شوید.

بازاریابی دیجیتال را در مقابل بازاریابی سنتی درک کنید

شما باید آماده باشید تا در مورد مزایای بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی صحبت کنید و روشهایی که این دو هنوز هم می توانند با هم همکاری داشته باشند برای ایجاد یک کمپین قوی.

در اینجا نکاتی وجود دارد که ممکن است بخواهید با توجه به تفاوت بین دو نوع بازاریابی بیان کنید:

می توانید در مورد چگونگی تغییر بازاریابی دیجیتال در بازاریابی سنتی صحبت کنید زیرا مزایای مختلف و ROI بالایی دارد.

     

  • درباره راههایی که بازاریابان از برنامه های ترکیبی برای ایجاد تبلیغات تبلیغاتی منحصر به فرد و باورنکردنی استفاده می کنند ، بحث کنید.

     

  • حتماً در این (و سؤالات دیگر) سؤال شخصی خود را با نمونه های قابل اجرا و واضح از تجربیات خود درج کنید.

     

  • بازاریابی دیجیتال منجر به تولید بیشتری می شود و برای تعامل بسیار بهتر است.

     

  • بازاریابی دیجیتال بیشتر مربوط به یک مکالمه است و کمتر به “زمین” (هرچند شما هنوز هم می خواهید یک ارزش افزوده واضح داشته باشید و مهم نیست از چه روشی استفاده می کنید).

     

  • بازاریابی دیجیتال مستقل از مکان است

     

  • بازاریابی دیجیتال در مورد آنالیز ، داده ، ردیابی و اندازه گیری است.

اگر شما تجربه زیادی از تجربه خود ندارید ، یک یا دو مطالعه موردی در زمینه تبلیغات دیجیتال یا ترکیبی برجسته در ذهن داشته باشید ایده خوبی است.

بحث در مورد مسافرت مشتری و بازاریابی موتور جستجو (سئو)

بازاریاب دیجیتال مؤثر همه چیز را در درک جریان ترافیک – از کجا ترافیک به کجا می آید ، چرا از بین می رود (اگر در حال افت است یا تغییر می کند) ، و همه چیز بین آن است. بنابراین ، داشتن درک خوب از سفر مشتری یا خریدار بسیار مهم است.

هنگام صحبت با مشتری باید روی دو زمینه اصلی تمرکز کنید: حفظ و تبدیل. اگر به محتوای یا انتهای اجتماعی توجه ندارید ، می خواهید در مورد فعالیتهای مختلفی که برای تولید و پرورش آن انجام می دهید نیز بحث کنید.

همیشه نکات خود را در زمینه تجربه کاربر تنظیم کنید و سعی کنید هنگام بحث در مورد سفر خریدار ، فراتر از ROI و سود صحبت کنید.

ابزار و منابع

در مورد روشهایی که شما محتوای خود را سازماندهی می کنید بلکه ابزارهایی که برای بهتر کار کردن استفاده می کنید ، با جزئیات صحبت کنید. شما فقط نمی خواهید موارد را لیست کنید بلکه یک یا دو ابزار اصلی را انتخاب کنیدمتناسب با تخصص شما که می توانید در مورد نحوه کمک به شما در دستیابی به اهداف گذشته صحبت کنید.

اگر شغل به دانش عمیق از چیزی نیاز داشته باشد ، باید در آگهی بیان کند ، اما حتی اگر اینگونه نباشد ، کارفرمایان فرهیخته باید بدانند که شما صالح هستید که به منابع آنلاین و ابزارهای SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) برای اطمینان از کارآیی تبدیل شوید. .

     

  • Mailchimp ابزاری بسیار رایج و کاربرپسند برای بازاریابی ایمیل است. این قالب های مختلف زیادی را ارائه می دهد و استفاده از آن بسیار آسان است. نه تنها این بلکه شما می توانید از آن برای ایجاد قیف فروش سرب ، پرورش و تعامل استفاده کنید.

     

  • MOZ ابزاری معتبر برای همه چیز سئو است و آنها متعهد هستند که یک پایگاه اطلاعاتی کاملاً گرد را برای افراد در تمام سطوح دانش ارائه دهند.

     

  • بافر به شما کمک می کند تا تمام نیازهای رسانه های اجتماعی خود را از جمله برنامه ریزی ، تعامل و تحلیلی مدیریت کنید.

    برنامه ریزی

     

  • SEM Rush و BuzzSumo با بررسی رفتارهای رقبا و رتبه بندی کلی به شما کمک می کنند تا سئو بهینه خود را تشخیص دهید.

این نشان می دهد که شما سازگار ، مدبر و قادر به یادگیری خود هستید (قطعاً مناطقی را که خودتان آموزش داده اید برجسته کنید).

استراتژی و تجزیه و تحلیل

اگر فردی هستید که بیشتر به سمت مدیریت طیف طیف مشاغل بازاریابی دیجیتال – یا دوست دارید این باشید – داشتن یک درک مشخص از توسعه تبلیغات و تبلیغات کمپین تبلیغاتی از ابتدا تا انتها بسیار مهم است. به عنوان مثال ، تهیه نقشه پروژه مسخره ، اگر نقشه واقعی ندارید ، می تواند در متقاعد کردن آنها از شایستگی شما در حوزه مدیریت پروژه شگفتی ساز باشد.

آنها می خواهند به دنبال توانایی شما در درک و ردیابی معیارها باشند تا بتوانید نتایج را نیز ردیابی کنید ، بنابراین حتماً به این نکات توجه کنید ، حتی اگر شما یک متخصص یا تحلیلگر SEO نباشید.

تعامل مخاطبان

بسته به این که از نظر تخصص در چه طیفی قرار می گیرید ، باید بتوانید نشان دهید که دقیقاً می دانید که چگونه مخاطبان را به طور عمیق درگیر کنید. این مورد در صورتی است که به SEO یا حتی توسعه محتوا توجه داشته باشید ، زیرا همه آنها به هم گره خورده اند. شما می خواهید حداقل به شما نشان دهد که چگونه محتوا باعث افزایش ترافیک ، چگونگی ارتباط آن با طراحی های اجتماعی و همچنین وب می شود.

در اینجا چند ایده دیگر از نکات برای آماده سازی وجود دارد تا شما در طی مصاحبه آماده پاسخگویی به سوالات مرتبط باشید:

     

  • در مورد استراتژی های تعامل اجتماعی صحبت کنید تا نشان دهید چقدر خلاق هستید ، و برخی از ابزارها و روندهای مورد علاقه خود را ذکر کنید.

     

  • آماده شوید تا در مورد اینکه چرا این صنعت / موقعیت را دوست دارید بلکه برخی از چالش هایی که در گذشته خود با آنها روبرو شده اید و چگونگی غلبه بر آنها را بیان کنید ، صحبت کنید.

     

  • نمایه و وب سایت لینکدین خود را به درستی به روز نگه دارید.

     

  • تجربه گذشته خود را مستقیماً با این شغل / موقعیت مرتبط کنید ، حتی اگر تا حدودی بی ارتباط باشد.

     

  • در مورد روندهای فعلی و نوظهور خاص به تخصص شما و چگونگی پیگیری موارد روزانه خود بپردازید.

آنچه مدیران و کارفرمایان بازاریابی دیجیتال واقعاً می خواهند بدانند

مهم نیست که سابقه بازاریابی دیجیتال شما یا گواهینامه های شما را داشته باشد ، کارفرمایان بالقوه ، مشتریان و شرکای شما نیاز به درک کاملی دارند نه فقط آنچه شما انجام می دهید ، بلکه نحوه انجام این کار را نیز باید انجام دهید. می خواهید با موفقیتهای خاصی در ذهن خود نشان دهید.

اگر تازه وارد این زمینه هستید ، باز هم می توانید این موارد را بیابید! ایجاد یک وب سایت نمایشی و نمونه کارها ، ذکر موفقیت شخصی در رسانه های اجتماعی و صحبت در مورد دستاوردهای گذشته در سایر مشاغل ، همه ایده های خوبی هستند. مصاحبه کنندگان احتمالاً می خواهند بدانند که شما می توانید کار تیمی محکمی داشته باشید ، که یک یادگیرنده ماهر و سریع هستید و می توانید به طور مستقل حل مسئله کنید.

ایده

دنیای بازاریابی دیجیتال بسیار سریع است و شما باید بتوانید از فناوری ها و چالش های جدید همگام باشید ، بنابراین هر چیزی که بتوانید به روشنی نشان دهید (به جای اینکه فقط در مورد آن صحبت کنید) برای اثبات مهارت های شما سودمند خواهد بود.

امیدواریم که این لیست بررسی مصاحبه بازاریابی دیجیتال به شما در هدایت کار دیجیتال رویاهای خود کمک کند.